Show simple item record

dc.contributor.authorCastillo Benítez, Yolanda Eunice
dc.date.accessioned2019-09-11T21:00:40Z
dc.date.available2019-09-11T21:00:40Z
dc.date.issued2016-01-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12249/1651
dc.description.abstractThe translate article might be useful to any person working in the educational area and who would like to provide their students with new techniques to learn and practice meditation on campus beyond introductory workshops. This monograph is a translation of the article "Meditation, social change and Undergraduate Education". Also, exposes a detailed analysis about the strategies of translation acording to Vinay and Darbelnet's categorization.
dc.description.abstractEl artículo traducido puede ser útil para cualquier persona que trabaje en el área educativa y que quiera proporcionar a sus alumnos nuevas técnicas para aprender y practicar la meditación en el campus más allá de los talleres introductorios. Esta monografía es una traducción del artículo "Meditación, cambio social y educación de pregrado". Además, expone un análisis detallado sobre las estrategias de traducción según la categorización de Vinay y Darbelnet.
dc.description.provenanceSubmitted by David Manuel Ortiz Aldana (davidunamuno@gmail.com) on 2019-07-29T17:34:40Z No. of bitstreams: 1 Trabajo monográfico_eunice final-ed.pdf: 4001628 bytes, checksum: 80e992334f2bbd115e78fa5a63b446b2 (MD5)
dc.description.provenanceRejected by Yeni Martin Cahum (yenimartin@uqroo.edu.mx), reason: REVISAR ITEM on 2019-08-29T18:04:08Z (GMT)
dc.description.provenanceSubmitted by David Manuel Ortiz Aldana (davidunamuno@gmail.com) on 2019-09-02T18:07:37Z No. of bitstreams: 1 Trabajo monográfico_eunice final-ed.pdf: 4001628 bytes, checksum: 80e992334f2bbd115e78fa5a63b446b2 (MD5)
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Yeni Martin Cahum (yenimartin@uqroo.edu.mx) on 2019-09-11T21:00:40Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Trabajo monográfico_eunice final-ed.pdf: 4001628 bytes, checksum: 80e992334f2bbd115e78fa5a63b446b2 (MD5)
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-11T21:00:40Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Trabajo monográfico_eunice final-ed.pdf: 4001628 bytes, checksum: 80e992334f2bbd115e78fa5a63b446b2 (MD5) Previous issue date: 2016-01-24
dc.formatpdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Quintana Roo
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectTraducción e interpretación
dc.subjectInglés -- Estudio y enseñanza
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::LINGÜÍSTICA
dc.subject.lccP306
dc.titleEnglish-spanish translation of the article "Meditation, social chage and Undergraduate Education" with a detailed analysis of the strategies used by the translator according to Vinay and Daberlnet's categorization (1958) in "Comparative stylistics of french and english: A methodology for translation".
dc.typeTrabajo de grado, licenciatura
dc.rights.accesopenAccess
dc.identificator4||57
dc.audiencegeneralPublic
dc.divisionBiblioteca Unidad Académica Chetumal, Santiago Pacheco Cruz


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0