Show simple item record

dc.contributor.authorReyes Cruz, Maria Del Rosario
dc.contributor.authorMurrieta Loyo, Griselda
dc.contributor.authorPerales-Escudero, Moises Damian
dc.date.accessioned2024-03-08T03:05:07Z
dc.date.available2024-03-08T03:05:07Z
dc.date.issued2012-10-04
dc.identifier.issn1446-4208
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12249/4058
dc.description.abstractLa calidad de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) en las escuelas primarias en todo el mundo es un tema de preocupación para los estudiosos de la política y la planificación lingüísticas (PPL), ya que Son exámenes del poder y las ideologías que operan en la creación de políticas y implementación. Este estudio exploratorio crítico combina estas dos líneas de investigación. examinando críticamente los datos de las entrevistas sobre la implementación de una escuela primaria pública programa escolar de inglés como lengua extranjera en un estado mexicano. Se entrevistó al personal del programa y a los padres. en un intento de identificar casos de lucha de poder e ideología que producirían una descripción inicial y datos para futuras investigaciones. Los resultados ilustran una serie de Tendencias en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en México que reflejan y reproducen ideologías neoliberales. También revelan la complejidad de la dinámica de poder dentro de diferentes gobiernos. agentes y cómo afectan la política lingüística. Se sugiere centrarse en estos La dinámica, que llamamos mesopolítica, puede producir datos útiles para la PPL. ​
dc.description.provenanceSubmitted by Moisés Damián Perales Escudero (mdperales@uqroo.edu.mx) on 2024-03-06T12:42:55Z No. of bitstreams: 1 perales.et.al.2013.policy.pdf: 151318 bytes, checksum: 4e08f2b8aa3ddce2c5d3f1c7496c6584 (MD5)
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Yeni Martin Cahum (yenimartin@uqroo.edu.mx) on 2024-03-08T03:05:07Z (GMT) No. of bitstreams: 1 perales.et.al.2013.policy.pdf: 151318 bytes, checksum: 4e08f2b8aa3ddce2c5d3f1c7496c6584 (MD5)
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2024-03-08T03:05:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 perales.et.al.2013.policy.pdf: 151318 bytes, checksum: 4e08f2b8aa3ddce2c5d3f1c7496c6584 (MD5) Previous issue date: 2012-10-04
dc.formatpdf
dc.language.isoeng
dc.publisherTaylors and Francis
dc.relation.ispartofCurrent Issues in Language Planning
dc.relation.urihttp://dx.doi.org/10.1080/14664208.2012.722599
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectLingüística aplicada
dc.subjectInglés -- Estudio y enseñanza
dc.subjectEducación
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::LINGÜÍSTICA::LINGÜÍSTICA APLICADA
dc.titleThe English in public elementary schools program of a Mexican state: a critical, exploratory study.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesembargoedAccess
dc.identificator4||57||5701
dc.description.otherThe quality of English-as-a-foreign-language (EFL) instruction in elementary schools worldwide is an issue of concern for language policy and planning (LPP) scholars, as are examinations of power and ideologies operating in policy creation and implementation. This critical, exploratory study blends these two strands of inquiry by examining critically interview data on the implementation of a public elementary school EFL program in a Mexican state. Program staff and parents were interviewed in an attempt to identify instances of power struggle and ideology that would yield an initial description and data for further research. The results illustrate a number of trends in EFL teaching in Mexico that reflect and reproduce neoliberal ideologies. They also reveal the complexity of power dynamics within different government agents and how they affect language policy. It is suggested that a focus on these dynamics, which we call meso-policy, can yield useful data for LPP
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1080/14664208.2012.722599
dc.number.revistaVol. 13, No. 4


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0