Search
Now showing items 1-5 of 5
Attractor states, control parameters and co-adaptation in instructed L2 inferential comprehension: a design-based research study of a critical reading intervention.
(RBLA, 2013-06-02)
Investigaciones anteriores sobre comprensión inferencial en L1 y L2 han
tendió a seguir una orientación cuantitativa. Por el contrario, la investigación L2 sobre aspectos críticos
La lectura es cualitativa y tiende a ...
To split or to not split: the split infinitive past and present.
(Anne CurzanSAGE Publications, 2011-10-10)
Este artículo revisa la historia de la proscripción del infinitivo dividido en inglés y
presenta una investigación basada en corpus de su uso y distribución actuales en
se registra en inglés americano. Utilizando ...
Variation in pre-service EFL teachers' implicit theories of reading: a qualitative study.
(MEXTESOL, 2017-07-28)
This study examined variation in pre-service EFL teachers’ implicit theories of reading and metatextual
knowledge in connection with a transition from a previous curriculum to a new one in order to probe for
variation ...
Specifying the Construct of Academic Vocabulary: functional and Discursive Perspectives.
(Arif Saricoban, 2012-04-04)
Planteamiento del problema: Los modelos de uso del vocabulario académico deben abordar perspectivas lingüísticas discursivas y funcionales para mejorar la validez y autenticidad del constructo en la evaluación del vocabulario ...